Ny rektor til Sund folkehøgskole

Eirik Stensland fra Hamarøy i Nordland er tilsatt som ny leder for folkehøgskolen på Inderøya. Han har tidligere vært rektor på Knut Hamsund videregående skole og rektor i kulturskolen. Ellers på cv’n står det brannkonstabel, bussjåfør og jobb på sykehus.

Han forteller til avisa Inderøyningen at han ser på seg selv som en lagspiller, og trives med folk. På Sund handler det om å videreføre et godt omdømme, spesielt når det gjelder rekruttering av elever, sier han.

På fritida får det mye i musikk for nordlendingen – trompetspill, sang og gitar – i kor og band. Stensland er nå bosatt i Steinkjer, og er klar til å starte opp – men startdato er ennå ikke fastlagt.

Rektor Per Kristian Dotterud går delvis av med AFP. Han har ledet skolen side 2018.

øk