Ny rektor ved Evje folkehøgskole

Steinar Bruun (44) fra Skreia på Østre Toten er tilsatt som ny rektor ved Evje folkehøgskole. Har bakgrunn fra grunnskole, både som lærer og skoleleder. 13 års erfaring med skoleledelse, hovedsakelig fra ungdomsskole. Han kommer nå fra en rektorstilling ved Vilberg ungdomsskole i Eidsvoll kommune, en mellomstor ungdomsskole med i overkant av 400 elever.

Bruun stiller med bred utdanningsbakgrunn, knyttet til nordiske språk, idrett, historie/samfunnsfag, religionsfag og administrasjon/ledelse.

Utover jobb/utdanning har han allsidig bakgrunn fra friluftsliv, jakt, fiske og fjellsport i ulike former. Fra våren 2023 er han bosatt i Øvrebø i Vennesla kommune, med samboer, hund og hest.

Folkehøgskolen nord for Kristiansand har hatt kollektiv ledelse noen måneder etter at rektor Aslak J. Brekke sluttet i stillingen.

ØK