Ny utgave av magasinet Folkehøgskolen

Gå sommeren i møte med magasinet Folkehøgskolen. Vi har vært på Folkehøgskoleforbundets landsmøte i Sogndal hvor Einar Opsvik ble gjenvalgt som leder for nye to år. Vi presenterer landsmøtetalen hans. Du får også en fyldig reportasje fra nystartede Stavanger Urban Folkehøgskole som profilerer seg sterkt som en grønn og urban folkehøgskole. I portrettet møter du gründeren av skolen Geir Bakken. Øyvind Brandt er ute med bok om folkehøgskolepedagogikk – vi intervjuer forfatteren. Filosof og linjelærer Finn I. Birkeland på Skriveverkstedet på Åsane deler med seg fra sin pedagogiske praksis. Artikkelen – Folkehøgskolen, en treningsarena for demokratisk dannelse må du også få med deg. Dette og mye mer i det 56-siders magasinet.