Til Setesdal folkehøgskule som rektor

Marita Alverhøy fra Dyrøy i Troms tar over som rektor ved Setesdal folkehøgskole etter Arne Brattekleiv som har ledet skolen i to år.

Alverhøy har bred faglig bakgrunn, og har arbeidet både i offentlig og privat virksomhet. De siste åtte årene har hun jobbet i videregående skole i Oslo og Viken, hun tok PPU i økonomisk ledelse i 2020. Hun har også jobbet som leder i Oslo politidistrikt, vært i barnevernet og jobbet som journalist.

– Jeg har vært engasjert med ungdom hele livet, blant annet i DNT – turistforeningen. Nå brenner jeg for å skape noe utfra de flotte omgivelsene som folkehøgskolen ligger i, og arbeide for at skolen skal komme over kneika og få til økende søknad. Jeg blir motivert av motstand!

Marita Alverhøy har blant annet markedsføring i fagkretsen – noe som kan komme godt med nå. – Vi må lage en tydelig skoleprofil og finne ut hvem vi er som skole. Jeg er optimist og gleder meg også til å ta tak i det som er typisk for Setesdal.

Om det blir tid til overs forteller hun at hun er en lidenskapelig gamer (spiller RuneScape) og er en Nintendo-freak.

Vi ønsker lykke til!

ØK