Vil legge ned Arbeiderbevegelsens folkehøgskole

I slutten av august vil generalforsamlingen ta endelig stilling til nedleggelse. Styret innstiller på avvikling av selskapet og dermed skolevirksomhet på Ringsaker. – Det betyr permanent avvikling av folkehøgskolen, bekrefter styreleder Kristin Sæther. Rektor Ingvild Tollehaug Jevne er svært opprørt over vedtaket og hele prosessen. De har jobbet hardt for å finne løsninger, men har ikke blitt hørt.

Fristen gikk ut for LOs egen folkehøgskole. Nå blir den lagt ned. Styret i LO-eide Arbeiderbevegelsens folkehøgskole – som i  sommer skiftet navn til Ringsaker folkehøgskole – har vedtatt å legge ned skolen på grunn av for få elever.

Rektor Ingvild Tollehaug Jevne er opprørt over prosessen. Nå vil styret legge ned folkehøgskolen på Ringsaker.

Legger ned Arbeiderbevegelsens folkehøgskole – les mer på Frifagbevelse.no