Idrettsskolen Numedal folkehøgskole har ledig 100% fast stilling som rektor!

Vi søker etter deg som er klar for en givende og engasjerende lederjobb!

Vil du være en del av et aktivt skolemiljø og bidra til å videreutvikle en folkehøgskole med flotte omgivelser og gode treningsanlegg? Liker du å veilede og bidra til personlig utvikling hos ungdommer? Da er du den vi søker etter som ny rektor på Idrettsskolen Numedal folkehøgskole!

Idrettsskolen Numedal folkehøgskole er en frilynt folkehøgskole i hjertet av Numedal.

Vi har kapasitet til 100 elever på skolen, med ulike linjer innenfor fysisk aktivitet og friluftsliv. Skolen har moderne idretts- og svømmehall, samt godt utbygd uteareal for ballidretter. www.idrettsskolen.com

Visjonen vår er «La kroppen leve»! Vi har fokus på fysisk aktivitet, trivsel og glede, og våre grunnverdier er humør, respekt og likeverd.

Skolen har som mål å lære unge mennesker å utfordre seg selv, mestre hverdagen, samarbeide med andre og få ny kunnskap. Her følger vi elevene tett gjennom hele skoleåret, og internatlivet er en integrert del av det sosialpedagogiske arbeidet.

Ansvarsområder:

• Være en synlig og tilgjengelig leder som skaper god trivsel og læring for elever og ansatte
  • Drive aktiv kvalitetsutvikling som bidrar til at skolen når sine mål og intensjoner – blant annet linjeutvikling
  • Veilede og motivere engasjerte ansatte og legge til rette for faglig utvikling og læringsfellesskap
  • Rektor har ansvar for skolens totale drift og økonomi sammen med skolens styre

Kvalifikasjoner og personlige egenskaper:

• Du har evne og vilje til å bidra til en god utvikling for skolemiljø og læring
  • Relevant pedagogisk utdanning
  • Kjennskap til folkehøgskolen som …. Er en fordel
  • Erfaring fra ledelse og økonomistyring
  • Personlig egnet for rollen som rektor og evne til å skape arbeidsglede for ansatte
  • Pågangsmot og trygghet til å utnytte handlingsrommet som finnes
  • Jobber målrettet og selvstendig, samtidig som du har en tydelig og inkluderende lederstil.

Gode muligheter for egenutvikling og faglig kompetanseheving. Gode forsikrings- og pensjonsordninger. Lønn etter avtale. Skolen er behjelpelig med å skaffe bolig.

Søknadsfrist 15.oktober 2023. Søknad sendes til kontor@idrettsskolen.com

Kontaktinfo – konst. rektor Marita F. Tveiten, tlf: 41321777 eller tlf: 92027363 kontor.