FHF-rundskriv 2-2014 Tre dokumenter til høring

Publisert/Oppdatert

Styret i Folkehøgskoleforbundet arbeider med hvordan vi i framtiden skal få nivået mellom lokallag og nasjonalt nivå til å fungere, hva vi står for i skolepolitisk utfordringer i folkehøgskolen og hvilken lønnspolitisk plattform forbundet skal ha. Vi ønsker medlemmenes meninger i disse sakene og oversender herved tre dokumenter til høring i lokallag, distriktslag og utvalgene.

FHF-rundskriv 1-2014 Innsyn i søkerlister ved tilsettinger

Publisert/Oppdatert

For de folkehøgskolene som er organisert i arbeidsgiverorganisasjonen Virke, altså de innen privat sektor, er det normalt ikke krav om at arbeidsgiver skal gi innsyn i dokumenter eller opplyse hvilke vurderinger som ligger til grunn i tilsettingssaker. For de folkehøgskolene som er kommunalt- og fylkeskommunalt eiet og organisert i arbeidsgiverorganisasjonen KS, altså offentlig sektor, er reglene noe annerledes enn i privat sektor.