FHF rundskriv 6-2017: Invitasjon til dagskurs for internatledere

Publisert/Oppdatert

Folkehøgskoleforbundet arrangerer dagskurs for internatledere eller de som har internatlederfunksjon i folkehøgskolen. Kurset vil i hovedsak være samtalebasert med korte innledninger til hvert tema. Kurset blir arrangert i Folkehøgskolekontorets lokaler i Øvre Vollgate 13 i Oslo. tirsdag 4. april fra kl. 09:00 til kl. 16:00.

FHF rundskriv 5-2017: Innplassering i undervisningsstilling

Publisert/Oppdatert

Sekretariatet får en del henvendelser om hvordan lærere uten godkjent pedagogisk utdanning skal innplasseres – avlønnes.

FHF rundskriv 4-2017: Invitasjon til deltakelse i pilotprosjektet Mellom solskinn og ruskevær

Publisert/Oppdatert

Folkehøgskoleforbundet vil i de kommende år fokusere på arbeid med psykisk helse. I den forbindelse setter vi i gang prosjektet «Mellom solskinn og ruskevær». I dette prosjektet vil vi første skoleår jobbe sammen med tre pilotskoler som velger ulike måter å tilnærme seg tematikken. Det er disse skolene vi nå søker.

FHF rundskriv 3-2017: Utlysning av PU-midler til frilynte skoler

Publisert/Oppdatert

I 2017 kan skolene søke om PU-midler, for gjennomføring i skoleåret 2017-18, innenfor følgende områder:

FHF rundskriv 2-2017: Idéprogram til høring i lokallagene

Publisert/Oppdatert

Idéprogrammet revideres på landsmøtet hvert fjerde år. Gjeldende idéprogram ble vedtatt på landsmøtet i 2013 (Agder). Det er derfor tid for å drøfte og vedta idéprogrammet for de kommende fire årene på landsmøtet på Elverum folkehøgskole til sommeren (30.mai-1.juni).

FHF rundskriv 1-2017: Rutiner ved distribusjon av rundskriv

Publisert/Oppdatert

For å redusere tendenser til det som kan oppleves som spam og samtidig oppebære en tillit til at rund-epost når fram til rette mottakere på skolene, ble vi på kurs for kontorleder/adm. 29. november enige om at utsendelser fra Folkehøgskoleforbundet, som i all hovedsak skjer elektronisk over epost, kun går til kontor-epost-adressen til skolen, og da på den epost-adressen skolen har oppført seg med i www.folkehogskole.no.