FHF rundskriv 6-2015: Notat om lønn til inspektører i folkehøgskolen

Publisert/Oppdatert

Bakgrunnen for notatet er at organisasjonene har fått en del henvendelser om lønnsinnplassering for inspektører. Flere har også ønsket at det sendes ut et skriv til skolene med noen modeller for avlønning som kan være aktuelle. Folkehøgskoleforbundet og NKF er derfor blitt enige om å sende ut dette notatet.

FHF rundskriv 5-2015: Invitasjon til å være vertskole for IKV-samling 2015

Publisert/Oppdatert

Hvert år inviterer en folkehøgskole til samling/kurs for praktisk personale. I 2011 var samlingen på Lofoten folkehøgskole. I 2012 var samlingen på Seljord og i 2014 på Namdals folkehøgskoler, begge lagt samtidig og sammen med juni-møtet. I år er det igjen tid for en egen samling/kurs for praktisk personale, da det ikke arrangeres juni-møte i 2015 pga. landsmøtet i juni. Det er en vertsskole som planlegger og inviterer til kurs/samling for praktisk personale. IF/Folkehøgskoleforbundet har tradisjonelt tatt jobben med å peke ut skole blant de interesserte skolene.

FHF rundskriv 4-2015 Invitasjon til nordisk vårkonferanse om folkehøgskolen i samtiden – for framtiden

Publisert/Oppdatert

Tittelen på konferansen er folkehøgskolens i samtiden – for framtiden. Hovedfokus vil være på de spesielle didaktiske/pedagogiske tilnærmingene vi har i de nordiske folkehøgskolene, spesielt i forhold til demokratisk danning og bærekraft.

FHF rundskriv 3-2015 Politisk markering 28. januar

Publisert/Oppdatert

Folkehøgskolebundet ber medlemmene støtte opp om politiske markeringer som arrangeres over hele landet onsdag 28. januar kl 14-16. Streiken er rettet mot regjeringens forslag til endringer i Arbeidsmiljøloven. Alle organisasjoner i UNIO, LO og YS slutter opp om markeringen.

FHF rundskriv 2 2015 Særavtale for undervisningspersonalet i skoler tilsluttet Virke

Publisert/Oppdatert

8. januar var det forhandlinger om ny særavtale for undervisningspersonale i folkehøgskolen mellom Virke og de aktuelle arbeidstakerorganisasjonene. Sammenlignet med særavtalen vi har hatt siden 2011, er det kommet inn en ny setning som siste avsnitt under pkt 2.1. For øvrig er avtalen uendret. Den nye særavtalen gjelder fra 1. januar 2015. Godtgjøring for særskilt arbeidstid i hel stilling er økt fra minst kr. 20.000 til minst kr. 23 500 per år for perioden 1.1.2015 – 31.12.2017.

FHF rundskriv 1-2015 Distriktsnivå i FHF Høring 2

Publisert/Oppdatert

Styret har ut fra høringssvar i 2014 drøftet seg fram til forslag til endringer for distriktsnivået med utgangspunkt i modell B. Forslaget følger på neste side. Vi ber om tilbakemeldinger på om forslaget er det styret bør legge fram som endringsforslag mht. distriktsnivået og kan forvente støtte til i kommende landsmøtet.