FHF rundskriv 16-2015: Lønnsreguleringer for de fylkeskommunale folkehøgskolene

Publisert/Oppdatert

Lønnsoppgjøret i KS-området er ferdig. Unio kommune og KS kom fram til en forhandlings-løsning i årets mellomoppgjør. Med utgangspunkt i de økonomiske forutsetningene, er resultatet i kommunesektoren som forventet. Den totale rammen i årets KS-oppgjør ble om lag tre prosent.

FHF rundskriv 15-2015: Invitasjon til Seniorkurs 55+ for folkehøgskoleansatte – påminnelse

Publisert/Oppdatert

Det er mye å tenke på for de som har vært i folkehøgskolen/ arbeidslivet en god stund og nå nærmer en ny fase av livet. Nestor (tidligere Norsk senter for seniorutvikling) i samarbeid med Folkehøgskoleforbundet og Noregs Kristelege Folkehøgskolelag, invitere derfor til Seniorkurs 55+ for folkehøgskoleansatte. Kurset arrangeres i dagene mandag 10. til onsdag 12. august på Nestor i Melsomvik ved den vakre Vestfold-kysten.

FHF rundskriv 14-2015: Hvor mange nye ansatte til høsten?

Publisert/Oppdatert

Styret i Folkehøgskoleforbundet ønsker å videreføre "Velkommen i folkehøgskolen" - informasjonstiltaket vi gjennomførte for første gang i fjor overfor nye ansatte i folkehøgskolen. Heftene skal nå straks i trykken, slik at de er klare på skolene til forarbeidsdagene i august. Vi ønsker derfor en tilbakemelding på hvor mange nye ansatte lærere, ledere og praktisk personale det anslagsvis vil starte på din skole til høsten.

FHF rundskriv 13-2015: Invitasjon til idé og pedagogikk – inspirasjonskurs for lærere

Publisert/Oppdatert

Det er mange som har ønsket et kurs for ekstra "påfyll". Et kurs hvor man får jobbet med idé og pedagogikk. Et møtested hvor man vil få rom og anledning til å bli utfordret og inspirert. Et møtested for utveksling av meninger og erfaringer. Her håper vi å treffe både mange kjente og kjære, både lærere og skoleledere. Kurset vil være på Nansenskolen (Lillehammer), den 10.-13. august.

FHF rundskriv 12-2015: Invitasjon til kurs for nye i folkehøgskolen

Publisert/Oppdatert

De seneste årene har vi videreutviklet et populært kurskonsept for nye eller relativt nye i folkehøgskolen andre uke i august på Nansenskolen på Lillehammer. Nytt av året er at vi inviterer til tre kurs, ett for lærere, ett for praktisk personale, og ett for ledere/rektor.

FHF rundskriv 11-2015: Påminnelse Invitasjon til kurs/samling for praktisk personale 2015

Publisert/Oppdatert

Praktisk personale er en svært viktig gruppe på folkehøgskolene. Det er mange år siden ansatte i praktisk personale selv, rektorer og andre så viktigheten av å arrangere en årlig samling for praktisk personale, for inspirasjon og påfyll rundt vårt viktige skoleslag. Vi minner derfor om at Jæren folkehøgskole har påtatt seg oppgaven og inviterer til årets samling for praktisk personale.

FHF rundskriv 10-2015: Invitasjon til samling for praktisk personale – Jæren fhs

Publisert/Oppdatert

Jæren folkehøgskule inviterer til året samling for praktisk personale. Skolen har lagt opp til et rikholdig og spennende program for alle yrkesgrupper innen det praktiske personalet på folkehøgskoler. Programmet er blitt til i samarbeid med utvalg for praktisk personale. Samlingen er lagt til dagene onsdag 27. til fredag 29. mai, med tilbud om bonusdag tirsdag 26. mai med tur til vakre, kjente og fantastiske Preikestolen.

FHF rundskriv 9-2015: Invitasjon til Seniorkurs 55+ for folkehøgskoleansatte

Publisert/Oppdatert

Nestor (tidligere Norsk senter for seniorutvikling) i samarbeid med Folkehøgskoleforbundet og Noregs Kristelege Folkehøgskolelag, invitere herved til Seniorkurs 55+ for folkehøgskoleansatte. Kurset arrangeres i dagene mandag 10. til onsdag 12. august på Nestor i Melsomvik i Vestfold.

FHF rundskriv 8-2015: Invitasjon til dagsseminaret Fra danning til myndig medborger

Publisert/Oppdatert

Du inviteres herved til dagsseminaret Fra danning til myndig medborger med professor ved Finn Thorbjørn Hansen. Seminaret finner sted mandag 13. april i folkehøgskolekontorets lokaler i Øvre Vollgate 13, Oslo, fra kl 10.00 til 16.00 og er åpent for alle interesserte.

FHF rundskriv 7-2015: Innkalling til landsmøtet 2015

Publisert/Oppdatert

Det innkalles til landsmøte i Folkehøgskoleforbundet på Voss folkehøgskule 1.- 3. juni. I 2013 vedtok landsmøtet endring i forbundets vedtekter. Endringen besto i å innføre delegatsmodell for deltakelse på landsmøtet. Vedtektene regulerer også hvor mange delegater det enkelte lokallag kan være representert med. Følgende regler gjelder: