FHF rundskriv 6-2016 Forslag til endring av prosedyre for personvalg på landsmøter

Publisert/Oppdatert

På landsmøtet på Voss i juni 2015 ble valgprosedyren ved valgene til styret endret i forhold til opprinnelige prosedyre fra styret. Nåværende styre ønsker å foreslå endring i valgprosedyren, slik at den blir i tråd med ordningen som ble gjennomført i landsmøtet på Voss. Vedlagte forslag til endret valgprosedyre har derfor innarbeidet dette.

FHF rundskriv 5-2016 Høring: Gjennomgang av felles arrangementer i folkehøgskolen

Publisert/Oppdatert

Forbundsstyret har derfor gått igjennom hva vi samlet sett inviterer til av kurs og konferanser i folkehøgskolen, og på hvilke tidspunkt i året, for om mulig å se om vi kan rydde i tilbudene og kanskje rasjonalisere antall reiser i denne sammenhengen. Det vil jo også kunne ha en miljøgevinst. Her følger forslagene til endringer.

FHF rundskriv 4-2016 Høring om forbundsstyrets støtrrelse og sammensetning

Publisert/Oppdatert

Landsmøtet 2015 vedtok i sak 8-15 å ta ut distriktsnivået som obligatorisk og formelt ledd i organisasjonen. Samtidig ba landsmøtet styret legge fram en vurdering av, og eventuelle forslag til endringer i styrets størrelse og sammensetning på landsmøtet 2017.

FHF rundskriv 2-2016: Invitasjon til folkehøgskolenes lederutdanning – verdibasert endringsledelse

Publisert/Oppdatert

Våren 2016 starter Høgskolen i Sørøst-Norge (HSN) opp studiet «Folkehøgskolens lederutdanning – Verdibasert endringsledelse». Dette studiet gir 30 studiepoeng på masternivå.

FHF rundskriv 3-2016: Invitasjon til seniorkurs 55+ for folkehøgskoleansatte

Publisert/Oppdatert

Det er mye å tenke på for de som har vært i folkehøgskolen/ arbeidslivet en god stund og nå nærmer en ny fase av livet. Det kan være hvordan man ønsker å bruke sin kompetanse de siste årene i jobb. Det kan være hvilke muligheter og rettigheter har du i forhold til pensjon, AFP, og hvilken økonomi man vil ha etter at man går av eller trapper ned? Spørsmålene er mange til et komplisert tema og svarene veldig avhengig av den enkeltes situasjon.

FHF-rundskriv 1-2016: Informasjon om rammeavtale med itslearning om elektronisk læringsplattform

Publisert/Oppdatert

Folkehøgskoleforbundet og Noregs Kristlege Folkehøgskolelag har inngått en rammeavtale med Itslearning om å tilby elektronisk læringsplattform for folkehøgskolene i Norge. Vi viser til vedlagte informasjon her under om avtalen og eventuell bestilling av lisenser for elever, lærere, administrasjon og eller annet personale på skolen.