FHF rundskriv 16-2016 Utlysing av stipend for deltakelse i FHS lederutdanning

Publisert/Oppdatert

Herved utlyses inntil fire stipend av hver NOK 20 000,- for ansatte i folkehøgskolen for deltakelse i folkehøgskolens lederutdanning – Verdibasert endringsledelse ved Høgskolen i Sørøst-Norge (HSN) (det vises til FHF rundskriv 2/2016 ).

FHF rundskriv 15-2016: Invitasjon til norsk dansk lærerutveksling med fhs-ped. i sentrum

Publisert/Oppdatert

Vi inviterer folkehøgskolelærere til å delta i et pedagogisk utviklingsprosjekt i samarbeid mellom Folkehøgskoleforbundet og Folkehøjskolernes Forening i Danmark en gang i løpet av skoleåret 2016-2017.

FHF rundskriv 14-2016: Folkehøgskolens lederutdanning – påminnelse

Publisert/Oppdatert

Vi anmoder derfor om at flere rektorer vurdere dette studietilbudet en gang til og også videreformidler tilbudet om Folkehøgskolens lederutdanning til sine ansatte.

FHF rundskriv 13-2016: Forslag til mal for lokal særavtale for undervisningspersonale

Publisert/Oppdatert

Vedlagt følger forslag til mal for lokal særavtale. Opplistingen av hvilke vilkår som kan tas inn i avtalen er kanskje ikke fyllestgjørende, men er ment som noen forslag det kan være smart å få inn i en lokal avtale.

FHF rundskriv 12-2016: Studenter/stipendiater kan nå også blil medlem

Publisert/Oppdatert

Landsmøtet i 2013 åpnet opp for at også studenter/stipendiater kan være medlem i Folkehøgskoleforbundet.

FHF rundskriv 11-2016 Invitasjon til styrekurs for skolestyremedlemmer og rektor, Bergen 2.-3. september 2016

Publisert/Oppdatert

Folkehøgskole er en idébasert virksomhet. Å sitte i et skolestyre for en folkehøgskole er ikke helt det sammen som å sitte i styret for en vanlig helkommersiell bedrift. Skolene er avhengig av visjonære og engasjerte styremedlemmer. Samtidig er kravene til det å sitte i et styre skjerpet de seneste årene. På bakgrunn av erfaringene fra kursene vi har gjennomført i 2013 (Trondheim) og 2014 (Oslo) inviterer Folkehøgskoleforbundet i samarbeid med hovedorganisasjonen Virke til et to-dagers kurs for styremedlemmer, styreledere og rektorer i de frilynte folkehøgskolene i Bergen 2.-3. september 2016.

FHF rundskriv 10-2016 Påminnelse – Invitasjon til nordisk vårkonferanse 2016: Folkehøgskolens rolle i en global bærekraftig utvikling

Publisert/Oppdatert

Vi minner om at det nå er frist for påmelding til nordiske vårkonferansen i Kungälv. Samtidig som FN i 2015 har vedtatt nye målsetninger for bærekraftig utvikling har Nordisk Folkehøgskoleråd (NFR) på vårkonferansen 2016 valgt å sette fokus på de nordiske folkehøgskolenes rolle i en global bærekraftig utvikling.

FHF rundskriv 9-2016 Folder om utvalg for praktisk personale – gjenutsendelse

Publisert/Oppdatert

Det viser seg at mange av medlemmene blant praktisk personale ikke har mottatt folderen om utvalget for praktisk personale. Derfor sender vi nå folderen direkte til deg.

FHF rundskriv 4-8-2016 Samlefil Saker til høring i lokallagene

Publisert/Oppdatert

Vi ber om at det innkalles til lokallagsmøte for uttalelse om vedlagte forslag i rundskrivene 4,5 og 6, samt svar på rundskrin nr.7 om rekruttering av medlemmer.

FHF rundskriv 7-2016 Rekruttering av medlemmer

Publisert/Oppdatert

Selv om vi har oppnådd gode resultater de seneste årene er antall medlemmer dessverre redusert i det siste i forhold til foregående år. Vi ber derfor om innspill fra lokallagsleder og evt. lokallaget om hvilke tiltak som som kan bidra til økt rekruttering.