FHF-rundskriv 15/2018:Invitasjon til kurs og workshop – Praksisbrua, forholdet mellom skolens verdigrunnlag, praksis og formål

Publisert

Den 17. oktober inviterer vil til Workshop og erfaringsdeling på Scandic Kokstad, Bergen (rett ved Flesland flyplass). Her vil dere få del i erfaringer og resultater fra skoler som har jobbet med temaet i flere år, samt pilotskolene som deltok i prosjektet «Praksisbrua».

FHF-rundskriv 14/2018: Invitasjon til erfaringssamling om 2.årselever med ledertrening som fag.

Publisert

Folkehøgskoleforbundet og NKF inviterer til erfaringssamling og faglig påfyll for skoler som har undervisningstilbud til 2.årselever med ledertreningslinjer (også kalt stipendiater, bisser etc.). Vi vil drøfte rammer og pedagogisk innhold i linjer og lederprogrammer.

FHF-rundskriv 13/2018: Innkalling til tillitsvalgtkonferansen 2018, 18. – 20. september 2018, Med forkurs 17. – 18. september.

Publisert

Folkehøgskoleforbundet og NKF inviterer til tillitsvalgtkonferanse på Sanner Hotell, Gran på Hadeland 18. – 20. september 2018. Det blir forkurs for nye tillitsvalgte fra ettermiddagen 17. september.

FHF-rundskriv 12/2018: Bestilling av sangbok

Publisert/Oppdatert

Det er på tide å bestille sangbok for neste skoleår! Frist 6. juli.

FHF-rundskriv 11/2018: Tillitsvalgtkonferansen

Publisert

NKF og Folkehøgskoleforbundet (FHF) og inviterer til sin årlige tillitsvalgtkonferanse på Sanner Hotell 18. – 20. september.

FHF-rundskriv 10/2018: Ikke glem Folkehøgskoleuka 2018 under etterarbeidsdagene

Publisert/Oppdatert

De fleste skolene er nå i gang med etterarbeidsdagene etter et intensivt folkehøgskoleår. I den forbindelse ønsker vi å minne om Folkehøgskoleuka 2018, den 6.-9. august på Sund folkehøgskole.

FHF-rundskriv 9/2018: Lønnsoppgjøret for de kommunalt- og fylkeskommunalt eide folkehøgskolene

Publisert

Partene i lønnsoppgjøret i kommunesektoren har kommet til enighet om ny hovedtariffavtale for perioden 2018 til 2020.

FHF-rundskriv 8/2018: Forhandlinger om særavtale for undervisningspersonalet

Publisert/Oppdatert

Organisasjonene har blitt enige om å utsette forhandlingene om ny særavtale for undervisningspersonale i skoler tilknyttet Virke.

FHF-rundskriv 6/2018 Påminnelse om frist for å søke om plass på Folkehøgskolens lederutdanning – Verdibasert endringsledelse.

Publisert

Rundskriv 5/2018: FOLKEHØGSKOLEUKA 2018: Velkommen til kurs for nye og andre i folkehøgskolen

Publisert/Oppdatert

For andre gang har vi gleden av å ønske velkommen til FOLKEHØGSKOLEUKA. Med FOLKEHØGSKOLEUKA kombinerer vi våre mangeårige kurs for nye i folkehøgskolen med aktuelle kurs for de som har vært i folkehøgskolen en stund.